Soorten marketing waar je niet eerder aan hebt gedacht

Post date:

Author:

Category:

Je hebt alles geprobeerd. Reclames op Facebook, een billboard langs de snelweg, misschien zelfs giveaways; toch gaf niets het gewenste resultaat. Je bent nu op zoek naar iets anders. Dit lukt je helaas niet, je kunt er maar niet op komen wat je wil gaan doen om je verkopen op te krikken met de juiste marketing. Wij weten wel hoe je dit kunt doen, lees simpelweg eens verder om erachter te komen.

Persoonlijke touch

Marketing werkt het beste als het persoonlijk is. Het moet binnenkomen en niet voelen als iets massaals waarbij iedereen wordt benaderd als een ‘lead’, maar als een persoon. Want wat we in eerste instantie allemaal zijn is mens! Benader je doelgroep dan ook zo. Dit kun je dan ook het beste in persoon doen. Je kunt bijvoorbeeld een brochure drukken of visitekaartjes. Deze deel je uit in het centrum van een drukke stad bijvoorbeeld. Zorg er hierbij voor dat je niet overkomt als een standaard verkoper, maar benadruk die persoonlijke touch eens echt. Probeer verschillende dingen uit, ook eens wat meer brutaliteit. Brutaliteit blijft hangen bij mensen en werkt dus echt. Nee, je hoeft men niet te beledigen, maar wat gewaagds mag best! Benadruk daarnaast ook echt het gemeenschappelijk belang wat mensen kunnen hebben bij jou en je bedrijf, je creëert hiermee een band. 

Reclame op auto’s

Reclame op auto’s werkt ook enorm goed. Laat je auto, bedrijfswagens of bedrijfsbusjes bedrukken. Bij voorkeur laat je dit bedrukken in stickers die reflecteren in het donker. Hiermee voorkom je dat je reclame niet zichtbaar is op het moment dat de zons onder is. Reclame op auto’s werkt goed omdat enorm veel mensen dit zien. Op het moment dat veel mensen het zien, zullen er echt wat mensen zijn bij wie het blijft hangen en misschien verdere actie ondernemen. Het staat daarmee vrij haaks op de vorige, persoonlijke aanpak, maar het is wel de moeite waard.

Directe reclame 

Net als bij de eerste stap, ga je rond met de gedrukte brochures en visitekaartjes. Hierbij hanteer je echter een wat grotere aanpak. Je gaat langs huizen, bedrijfspanden en ga zo maar door. Je gooit je reclamemateriaal in de brievenbus en je gaat weer door naar de volgende. Op deze manier kun je vrij gericht reclame maken. Vooral lokaal werkt dit erg goed. Probeer het vooral eens uit om te kijken of het iets voor je is.

 

VOLG ONS

632VolgersVolg

LAATSTE NIEUWS

Hepatitis B en Buiktyfus: Bescherm jezelf met de juiste vaccinaties!

0
Als je op reis gaat naar landen waar Hepatitis B en Buiktyfus veel voorkomen, is het belangrijk om jezelf goed voor te bereiden. Een...

Hepatitis B en Buiktyfus: Bescherm jezelf met deze vaccinaties!

0
Als je op reis gaat naar verre oorden, is het belangrijk om je goed voor te bereiden. Een belangrijk onderdeel van die voorbereiding is...

Verantwoord als zzp’er door het leven

0
Als zelfstandig ondernemer neem je verantwoordelijkheid voor je eigen werk en beslissingen. Dit brengt risico's met zich mee, zoals het risico op schadeclaims van...

Gerelateerde berichten