3 tips om de naamsbekendheid van je bedrijf te vergroten

Post date:

Author:

Category:

Er zijn allerlei manieren waarop je als ondernemer probeert om je bedrijf bekender te maken. Je wilt zijn waar de doelgroep is. Daarom sponsor je lokale sportverenigingen en adverteer je hier en daar. Maar er is meer dat je kunt doen. In dit artikel vind je 3 tips om de naamsbekendheid van je bedrijf op een vrij simpele manier te vergroten.

Zorg dat je zichtbaar bent op social media

De kans is groot dat je privé al gebruikmaakt van social media. Instagram, Facebook en LinkedIn zijn de bekendste voorbeelden daarvan. Je kijkt eens wat anderen aan het doen zijn, je reageert af en toe en je vermaakt je er prima. Maar waarom zet je jouw online aanwezigheid niet op dezelfde manier in voor je bedrijf? Als ondernemer bén je immers in de meeste gevallen je bedrijf. Doe daar iets mee op social media!

Door jezelf meer te profileren online, zien steeds meer mensen wat je eigenlijk te bieden hebt. Of dat nu producten of diensten zijn, je hebt er heel veel kennis over. Deel die kennis via social media en je wordt al snel gezien als dé expert op jouw vakgebied. Dat is precies wat je wilt. En het hoeft je dus niet eens veel moeite te kosten.

Geef relatiegeschenken weg

Mensen zijn gek op gratis dingen. Wanneer je dus iets uitdeelt dat je doelgroep graag wil hebben, staan ze ervoor in de rij. Ga bijvoorbeeld eens in gesprek met Maxilia.nl, expert in relatiegeschenken. Zij weten precies welke mogelijkheden er zijn (want dat zijn er veel) voor jouw bedrijf en jouw doelgroep. Alles waar een logo op gedrukt kan worden, is in principe een potentieel relatiegeschenk. Hiermee creëer je een betere naamsbekendheid en een betere binding met je bedrijf. Kleine moeite, groot effect.

Wil je zeker weten dat jouw relatiegeschenk gebruikt gaat worden? Een voorraad Doppers kopen is in dat geval een slimme zet. Tegenwoordig gebruikt vrijwel iedereen een eigen waterfles, zowel op het werk als privé. En met een mooie print die niet te reclameachtig is gaan mensen jouw Dopper echt wel gebruiken.

Zoek vaker de media op

Een PR-strategie opzetten en uitvoeren klinkt als veel werk, maar dat valt best mee. Het enige dat je hoeft te doen, is wat vaker denken ‘Hé, zou dit niet leuk zijn om te delen via een persbericht?’. Bijvoorbeeld wanneer er een nieuwe medewerker voor de buitendienst is aangenomen of wanneer je een nieuwe klant hebt binnengehaald. Schrijf er iets over in een persbericht, stuur het naar de media en er wordt vast wel iets van opgepikt. Goed voor de naamsbekendheid en het imago van je bedrijf, want je wordt geassocieerd met deze positieve berichten in de media.

 

VOLG ONS

632VolgersVolg

LAATSTE NIEUWS

Wil jij goedkoop lenen?

0
Wil jij graag goedkoop lenen? Misschien wil je een grote aankoop doen of je woning verbouwen. Hierdoor investeer jij in je huis, wat met...

Wat heb je allemaal nodig om je studentenkamer in te richten?

0
Je wilt je studentenkamer natuurlijk wel een beetje mooi en praktisch inrichten. Op die manier kun je er echt een fijne plek van maken,...

Wat is het verschil tussen saladekaas, witte kaasblokjes en feta?

0
Feta versus witte kaas Als hoofd ingrediënt voor een snelle pasta uit de oven, als topping op je wrap op shakshuka of als ultieme smaakmaker...

Related Posts

Wil jij goedkoop lenen?

Wil jij graag goedkoop lenen? Misschien wil je een grote aankoop doen of je woning verbouwen. Hierdoor investeer jij in je huis, wat met...

Wat heb je allemaal nodig om je studentenkamer in te richten?

Je wilt je studentenkamer natuurlijk wel een beetje mooi en praktisch inrichten. Op die manier kun je er echt een fijne plek van maken,...

Wat is het verschil tussen saladekaas, witte kaasblokjes en feta?

Feta versus witte kaas Als hoofd ingrediënt voor een snelle pasta uit de oven, als topping op je wrap op shakshuka of als ultieme smaakmaker...